Handelsbetingelser for arlaunika.dk

Anvendelsesområde

1.1. Disse handelsbetingelser (herefter benævnt ”Handelsbetingelserne”) er gældende for alle køb af varer på arlaunika.dk.

1.2. Din aftalepart er:

Arla Unika v/Arla Foods Trading A/S
CVR-nr.: 73444217

Sønderhøj 14
8260 Viby J

(herefter benævnt ”Arla Unika”)

1.3. Medmindre andet følger nedenfor, kan Handelsbetingelserne kun ændres ved skriftlig aftale mellem Arla Unika og dig.

1.4. Vores kundeservice kan kontaktes på følgende måder: telefon: +4591314666 og e-mail: unikawebshop@arlafoods.com (herefter benævnt ”Kundeservice”).

 

Aftaleindgåelse

2.1. Din bestilling er gennemført, når din betaling er godkendt, og din skærm viser en kvittering. Du er herefter bundet af din ordre, jf. dog pkt. 8 vedrørende fortrydelsesret. Du vil efterfølgende modtage en ordrebekræftelse via e-mail. Dine varer pakkes og afsendes fra:

Arla Unika
Klostergade 20
8000 Aarhus C
Tlf: 91 31 46 66

(herefter benævnt ”Butikken”)

2.2. Den endelige faktura vil du modtage, når vi afsender din ordre. Her vil eventuelle ændringer ligeledes fremgå, jf. pkt. 6. Har du ikke modtaget en ordrebekræftelse eller kvittering, bedes du venligst se i dine uønskede mails eller spamfilter. Såfremt de ikke kan findes her bedes du kontakte os på unikawebshop@arlafoods.com, hvorefter vi vil eftersende ordrebekræftelse eller kvittering.

 

Alkohol

3.1. Det er i følge dansk lovgivning ulovligt at sælge øl, vin, spiritus og øvrige drikkevarer med mere end 16,5 % alkohol til personer under 18 år. Derfor bekræfter du med din godkendelse af vores Handelsbetingelser, at du er over 18 år, hvis du køber alkohol på arlaunika.dk.

 

Priser, leveringsgebyr og betaling

4.1. Alle priser på arlaunika.dk oplyses i danske kroner inklusiv moms og afgifter.

4.2. Prisen for levering er følgende:
Leveringsgebyret for ordrer under DKK 599 er DKK 79.
Leveringsgebyret for ordrer over DKK 599 er DKK 0 (Gratis levering).

Leveringsgebyret for forsendelse af gavekort er DKK 39.
Ordrer der er bestilt til afhentning i Butikken er uden leveringsgebyr.

4.3. På arlaunika.dk kan du betale med Visa/Dankort, Mastercard, Maestro eller Visa Electron.

4.4. Når du har godkendt dit varekøb på arlaunika.dk bliver pengene reserveret på din konto og først trukket, når din ordre er pakket og afsendt til den indtastede leveringsadresse.

4.5. Gavekoder og gavekorts værdi kan ikke veksles til kontanter. Fra udstedelsesdato forældes gavekort efter 3 år.

4.6. Der tages forbehold for eventuelle fejl og ændringer i tekster og priser på arlaunika.dk. Alle priser er at betragte som en opfordring til at gøre et tilbud og ikke som et faktisk tilbud.

 

Levering

5.1. Ordren leveres på den leveringsdag, som du har valgt i forbindelse med afgivelsen af ordren. Ordrer bestilt torsdag efter kl. 15 og inden mandag kl. 15.00 kan tidligst leveres førstkommende tirsdag. Der tages forbehold for længere leveringstid, hvis varen ikke er på lager.

5.2. Medmindre andet er skriftligt aftalt mellem dig og Arla Unika, vil varerne blive leveret ved din hoveddør på den leveringsadresse, du har angivet i din bestilling. Fra leveringen ved din hoveddør overgår ansvaret og risikoen for de leverede varer til dig. Dette betyder, at hvis du ikke er hjemme på leveringstidspunktet, vil varerne blive leveret ved din hoveddør, og varerne er herefter dit ansvar, og Arla Unika kan derefter ikke garantere eller holdes ansvarlig for om leverancen bibeholder sin kvalitet og sit indhold.

5.3. Ved bestillingen har du mulighed for selv at angive hvor varerne skal stilles, såfremt du ikke er hjemme. Vi anbefaler at du angiver et sted i skyggen, så temperaturen kan holdes så lav som muligt, indtil du kommer hjem.

5.4. Hvis du bor i en aflåst opgang, skal du være hjemme på leveringstidspunktet, så du kan lukke fragtmanden ind i opgangen og selv modtage varerne. Er der ingen hjemme eller kan fragtmanden af andre grunde ikke levere varerne på den aftalte leveringsadresse, vil din bestilling indleveres på et af DHL’s service points i nærheden af leveringsadressen. Vær opmærksom på, at forsendelsen ikke opbevares på køl på service points. Har fragtmanden ikke mulighed for at indlevere på et service point vil fragtmanden tage varer med tilbage og du vil i så fald blive opkrævet for leveringsgebyret og du får herefter returneret pengene for de varer, der ikke er fødevarer. Alle fødevarer bliver kasseret, da Arla Unika ikke længere kan garantere for deres kvalitet. Det returnerede beløb vil blive sat ind på din konto.

 

Erstatningsvarer

6.1. Arla Unika pakker dine varer fra Butikken. Da vi bestræber os på at have så friske varer på hylderne vil der kunne opstå situationer hvor en vare er udsolgt. Såfremt varen er udsolgt vil Arla Unika så vidt muligt finde et passende alternativ til den udsolgte vare inden for samme prisklasse og mængde - eller bedre. Under alle omstændigheder vil vi dog kontakte dig med henblik på at få din godkendelse af den alternative vare inden afsendelse.

Hvis vi ikke kan finde et alternativ, vil vi tilpasse din ordre og beløbet vil automatisk blive fratrukket på din faktura.

 

Vareinformationer på arlaunika.dk

7.1. Arla Unika søger efter bedste evne at vise den korrekte vareinformation på arlaunika.dk. Såfremt du har spørgsmål til en vareinformation, er du velkommen til at kontakte Arlaunika.dk.

Du skal være opmærksom på, at den vare du modtager kan være gengivet på anden måde på billederne på arlaunika.dk. Den vare du modtager vil dog altid være gengivet i din indkøbskurv. Billeder af gaveæsker kan være vejledende og du er velkommen til at kontakte arlaunika.dk for spørgsmål.

Du bør altid læse teksten på den fysiske vare, inden du bruger den, især hvis du stiller bestemte krav til næringsindhold og produktsammensætning eller er allergisk.

 

Fortrydelsesret

8.1. Arla Unika yder fortrydelsesret i henhold til forbrugeraftaleloven på nedenstående vilkår:

8.1.1. For billetter, fødevarer, drikkevarer og andre varer til husholdningens løbende forbrug er der ingen fortrydelsesret.

8.1.2. For alle andre varer end billetter, fødevarer, drikkevarer og varer til husholdningen er der 14 dages fortrydelsesret. Dette betyder, at du som udgangspunkt har ret til at træde tilbage fra din aftale om køb på arlaunika.dk uden begrundelse inden for 14 dage. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, hvor du får varerne i fysisk besiddelse.

8.1.3. For at udøve fortrydelsesretten skal du meddele os dette skriftligt på mail på: unikawebshop@arlafoods.com. Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender din meddelelse om udøvelse af fortrydelsesretten, inden fortrydelsesfristen er udløbet, jf. pkt. 8.1.2.

8.1.4. Hvis du udøver din fortrydelsesret, refunderer Arla Unika alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde. Arla Unika gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Under alle omstændigheder pålægges du ingen former for gebyrer som følge af tilbagebetalingen.

8.1.5. Uagtet pkt. 8.1.4, kan Arla Unika tilbageholde tilbagebetalingen, indtil Arla Unika har modtaget varerne retur, eller du har fremlagt dokumentation for at have returneret varerne, alt efter hvad der er tidligst. Du skal returnere varerne eller aflevere dem til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor du har informeret os om udøvelsen af aftalens fortrydelsesret. Fristen er overholdt, hvis du returnerer varerne inden udløbet af de 14 dage. Du skal selv afholde udgifterne i forbindelse med tilbageleveringen af varerne.

8.1.6. Du hæfter selv for eventuel forringelse af varernes værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varernes art, egenskaber og den måde, de fungerer på.

 

Reklamation

9.1. Skulle du mod forventning opleve fejl eller mangler på fødevarer, drikkevarer eller andre varer til husholdningens løbende forbrug i forbindelse med din ordre eller leveringen, bedes du hurtigst muligt og senest 72 timer efter modtagelsen af dine varer kontakte vores Kundeservice på e-mail: unikawebshop@arlafoods.com, med en beskrivelse samt foto af fejl og mangler. Såfremt fejlen eller manglerne skyldes forhold, som vi er ansvarlige for, tilbyder vi enten at sende en erstatningsvarer eller refundere beløbet.

9.2. Der kan være tilfælde, hvor Arla Unika har brug for at få tilsendt det reklamerede produkt (inkl. emballagen), så vi kan foretage en kvalitetsopfølgning samt eventuelt videresende varen til vores fragtfirma. Du bedes derfor undlade at kassere defekte varer eller varer af dårlig kvalitet inkl. emballagen, indtil du har været i dialog med Kundeservice. Produkter der returneres skal sendes til: ”Arla Unika, Klostergade 20, 8000 Aarhus C Att: Reklamation”. Du skal i første omgang selv dække eventuelle forsendelsesudgifter. Såfremt din reklamation kan accepteres, dækker vi dine udgifter i forbindelse med forsendelsen.

9.3. Købelovens regler finder anvendelse på dit køb. Du har derfor 2 års reklamationsret for varer der ikke er billetter, fødevarer, drikkevarer og varer til husholdningens løbende forbrug. Det betyder, at du enten kan få varen ombyttet, pengene tilbage eller afslag i købesummen, afhængig af den konkrete situation. Det gælder naturligvis kun, hvis der er tale om en berettiget reklamation, og såfremt manglen ved varen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug eller anden adfærd, der har forvoldt skade på varen. Du skal reklamere hurtigst muligt og senest 1 uge efter, at du har opdaget fejlen/manglen ved varen.

 

Lovvalg og værneting

10.1. Dansk ret finder anvendelse ved eventuelle tvister mellem Arla Unika og dig. Det aftalte værneting er Retten i Aarhus.